Vi tager en nat mere i Dragør

Endelig lidt videre – Vordingborg

Så er vi på vej. Ægte. Sådan føles det ihvertfald efter fantastisk sejlads i går.
Hele familien var ved at blive godt rastløse og utålmodige efter at komme videre fra Dragør. Men vinden blev ved at holde os fanget. Vi skulle ikke risikere en omgang som forleden, så vi fulgte vejr- og vindmeldingerne meget nøje. Endelig onsdag eftermiddag, så der ud til at være en åbning. Vinden var med os og det blæste ikke helt så meget.

image image
Der var meget mental forberedelse. Liva hader bølger fra nu af! Det er lidt noget lort, når vi ikke engang er kommet ud af Danmark endnu. Vi arbejder på det.
Christian gik lange ture op til fortet, for at tjekke hvor meget de andre både blev kastet rundt.

Men altså endelig i går, kunne vi sejle fra Dragør. Og Køge bugt var helt i orden. Vi nåede at sejle i 20 min, så sov Liva. I alt sit udstyr med redningsvesten godt skubbet op om hagen. Hun sov fra det hele og vågnede 2 timer senere i godt humør. Det skal nok gå med de bølger.

Drengene hjalp til og var på toppen over endelig at være ægte på vej. Christian strålede og jo mere vind der kom, jo mere tilfreds var han.
Vi besluttede at tage et langt stræk, for at indhente vores dage i Dragør. Vi spiste dejlig aftensmad på båden (som var tilberedt og klar og bare skulle varmes) og puttede bagefter ungerne i salonen.
I lyset fra månen, navigerede Christian og jeg i Bøgestrømmen og håbede ikke at overse nogle af afmærkningerne. Og selvfølgelig overså vi ingen, Christian har så mega meget styr på det og jeg kunne sidde med en kikkert (og en lommelygte, for at fange afmærkningernes reflekser) og se ud som om jeg havde styr på det. Det var ret skønt at føle sig som den eneste båd i havet. Og at være sammen om det.
Vi ankom til Kalvehave kl 23 – helt trætte og kolde. Men på toppen over at være på vej og over at have klaret den barske Køge-Biscay. Vi havde god fart på hele vejen og Johanna satte rekord (altså for den tid vi har haft hende). 8,4 knob…!

image image image image image image

Nu er vi lige blevet vækket (kl 7.30) af en gut, som skulle tanke. I går aftes magtede vi ikke at finde en ordentlig plads, så vi lagde os der, hvor man skal tanke diesel. Dagen er nu skudt i gang. Vi er på havet. Børnene sover – på trods af motorlarmen. Jeg har kaffe. Christian smiler og solen skinner. Nu føles det som om vi er på vej…

Også selvom turen i dag kun går til Vordingborg…