Om ikke at kunne sove...

Farvel til Cartagena…

Nu har vi forladt Cartagena. Det har været et særligt møde for os og det er ikke ret nemt at skulle tage herfra. Det er mærkeligt ikke at vide, om vi nogen sinde kommer tilbage. Selvom vi lige nu drømmer om det og har planer om det…

Sådan så det ud, da vi klokken 06 forlod smukke Cartagena

Vi besluttede at tage en kort sejltur på kun ca 25 sømil til Islas de Rosario, som er en lille Colombiansk øgruppe. Vi sejlede fra Cartagena kl 06 og ankom til blåt vand og østemning ca 5 timer senere.

Og sådan så det ud, da vi 5 timer senere smed ankeret her... Kontrast!

Og sådan så det ud, da vi 5 timer senere smed ankeret her… Kontrast!

De første par timer var præget af at det er her man sejler til, hvis man vil lidt væk fra storbyen…og der var mange meget hurtige speedbåde fyldt med badegæster. Men da de forlod øen ved 16-tiden, havde vi det hele for os selv. Blåt vand og plads til leg. Alle nyder at være for anker igen, at have ro igen og at kunne tage en dukkert i klart vand. Og vores bund trænger til en omgang. 2 uger i storbyen har givet os mange spændende gevækster, som er med til at sætte vores fart ned, når vi sejler. Væk med dem.
Her er ikke en vind der rører sig og vi venter derfor lige et par dage med at sejle videre til San Blas. Vi gider ikke 180 sømil for motor og håber at det ser anderledes ud i morgen.
San Blas skulle være endnu mere fantastisk end her med over 300 øer i alle størrelser. Båden er fyldt med proviant til de næste 5 uger og vi behøver ikke at have noget at gøre med hverken butikker eller civilisation. Det er ret fedt.

Frugt og grønt til 5 uger i nettet...

Frugt og grønt til 5 uger i nettet…

Specielt efter 2-3 uger i Cartagena, hvor alle behov for storby og indkøb og larm er blevet dækket.
Når vi sejler til San Blas betyder det også begrænset adgang til wifi – hvis vi overhovedet har adgang. Derfor kommer der til at tavshed herinde i et par uger…og det betyder ikke at der er noget galt. Tværtimod.

Efter San Blas skal vi have fundet et sted til næste graviditetstjek…det bliver højst sandsynligt på San Andrés (en anden Colombiansk ø) – som ligger ca 220 sømil fra San Blas.

Vi har forsøgt at få overblik over hvordan vores rute kan komme til at se ud fra nu af og til fødslen i februar. Der kan selvfølgelig komme ændringer – og det gør der sandsynligvis. Men det giver en form for ro at vide hvilke oplevelser vi har foran os, hvor lange turene bliver osv…også selvom det skulle vise sig at blive helt anderledes! Ruten ser således ud: