Oh, like Hollywood...

Hjemme igen

Vi er landet på Johanna igen efter et par dage midt i byen i bløde senge, a/c på værelset og med badeværelse med varmt vand i hanerne.
Det kunne gå begge veje, det her med at skulle tilbage igen. Tilbage til hverdagen, til oprydning, varme nætter, gyngende morgener med sol i cockpittet, ungerne helt tæt på og bare hverdag.
Heldigvis gik det den rigtige vej.
Skipper var ellers ret bekymret for hvordan humøret ville udvikle sig, når vi alle landede på båden. Altså ikke hans eget humør, men resten af besætningen. Skipper har savnet sin båd og sit hjem allerede efter første nat væk. Men problemet var resten. Hvad ville drengene sige til at være tilbage i varmen uden wifi og uden ubegrænset adgang til strøm (og dermed opladning af diverse apparater), hvad ville Liva sige til at have så begrænset plads til leg efter at have haft en fest ved pool, på gangene og i løb frem og tilbage mellem eget værelse og Saffiyas værelse… Og måske værst af alt, hvad ville jeg sige til at komme tilbage i varmen og til de meget besværlige bevægelser på båden (maven vokser og det er bare mere besværligt at skulle op og ned hele tiden), til opvask, skole og hverdagsopgaver.
Men det er så dejligt at være tilbage. At være hjemme igen. Vi havde brug for de 3 nætter væk fra båden (ja, 2 blev til 3 undervejs). Vores maver lavede ballade efter ankomst hertil. Vi kæmpede med varmen i marinaen. Vi kunne ikke hoppe i vandet, som vi er vant til. Og vi gik hinanden lidt på nerverne – for lidt plads og for meget varme. Så vi havde brug for at komme væk fra båden.
Men nu – efter 3 nætter væk – havde vi brug for at komme hjem igen. Brug for hverdagen, brug for hede nætter og sol i cockpittet, brug for at lave vores egen mad og brug for at være tæt og få hverdagen igen. For vi kan godt lide den her hverdag. Aften i salonen med lasagne i ovnen og Gustav med sin nye guitar – og at gå i seng når vi er trætte uden at være bange for at gå glip af noget…for i morgen ligger Johanna også lige her. Og hverdagen er den samme.

Vi bliver her i Cartagena til torsdag og så går turen mod San Blas øerne. Vi er egentlig blevet tjekket ud i dag, men vores agent, David, har fikset det sådan at vi kan blive her til torsdag uden ekstra betaling. Hvis der er sejlere der læser med her og overvejer en tur til Colombia…så lad jer endelig ikke afskrække af alle de historier I hører om besværlig og dyr indtjekning…og historier om at man kun kan få 5 dages ophold og ellers skal betale ekstra. Vi har nu været i Colombia – 3 forskellige steder (meget forskellige) – og når vi tager afsted på torsdag, har vi været her i 2,5 uge. Alt har kørt som smurt for os og det meste kan lade sig gøre, hvis bare man spørger. Vi har alle oplysninger på den bedste agent her i Cartagena og infor om hvad der skal stå på udtjekningspapirer fra forhenværende destination- skriv lige en kommentar, hvis I vil have oplysninger.

Livet midt i byen så nogenlunde sådan her ud:

2 kommentarer

• Kære Cille og familie
    Vi har fulgt med på blokken i over et år nu samtidig med at vi har planlagt vores egen rejse og nu hvor vi selv er kommet afsted, synes vi, at det var tid til at sende jer en mail med tak for inspiration og mange gode læsestunder. Vi føler næsten, at vi snylter på jeres familie og kender jer uden at have mødt jer.
    Vi tog fra DK i juni og efter en tung start med brand ombord og et brækket ben, er vi nu på Mallorca og er ved at falde til i sejlerlivet. “Vi” er mor Line og far Christian, Emma på 9 og Gustav på 5.
    Destinationen var oprindeligt Caribien men efter de mange ødelæggelser har vi besluttet at overvintre på kanarie-øerne og det er egentlig rart ikke at have en deadline. Vi har planlagt at være afsted i 1 år.
    Vi ønsker jer god vind og vil glæde os til at følge med fremover.
    De bedste hilsner fra besætningen på Husmer

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Cille

Kære Line og familie
      Tak for hilsen og dejligt at høre at I følger med. Sikke en start I må have haft med brand og brækket ben! Håber I stadig er ved godt mod og at resten af turen bliver skøn!
      Og vi kan sagtens forstå at det må være rart at sejle uden en presset deadline. Lige nu er vi på en lille paradisø, men vi ved godt at vi har et par lange stræk foran os…
      Hvor ligger jeres båd hjemme i DK? Måske vi ses på vores hjemtur næste år…vi holder øje med jer! Vi mødte gode mennesker i Lagos sidste år, som gjorde det samme som jer. De havde et fantastisk år og er nu hjemme i Tyskland igen. Skriv endelig hvis I har brug for tips…